Tots els diaris i els parlaments diran “Per connectar
Barcelona i l’Aeroport amb el metro”, però no cal ser economista, només un
simple turista que vol visitar la ciutat, per veure que no és així.
Fins ara hi havia tres maneres d’arribar a l’aeroport amb
transport públic, crec que prou eficients: Aerobús, Renfe i el bus 46. Ara s’hi
afegeix la quarta, el metro. Una taula resumeix els paràmetres a tenir en
compte a l’hora d’escollir una opció o una altra.
Opció
|
Parada
|
Temps
|
Cost
|
Freqüència
|
L9
|
Zona Universitària
|
35 min
|
4,50 €
|
7 min
|
Renfe
|
Sants Estació
|
18 min
|
4,10 €
|
30 min
|
Aerobús
|
Plaça Catalunya
|
35 min
|
5,90 €
|
5 min
|
Bus 46
|
Plaça Espanya
|
32 min
|
1,00 €
|
12 min
|
De totes, la opció que ha costat 3.000 milions és clarament
la pitjor, i sobretot si es considera que Zona Universitària és un lloc molt
menys accessible que estacions d’intercanvi com són Sants, Passeig de Gràcia o
Plaça Espanya.
Ens queixem d’Aves infrautilitzats i aeroports abandonats,
però aquesta vegada no tenim excusa. La decisió de fer la L9 ha sigut dels
catalans i qui l’ha pagat han sigut els catalans. Que una infraestructura de
transport sigui deficitària no hi ha problema sempre i quant justifiqui l’impuls
de l’activitat econòmica de la zona, però (m’agradaria equivocar-me), crec que
no serà així.
Un dels arguments vàlids a favor de la L9 és el “tot ha de
passar pel centre de Barcelona?”. I és cert, la gent del Prat i de l’Hospitalet
sí que se’n veuran beneficiats, i es podran moure per les seves respectives
ciutats més còmodament. L’altra pregunta però, és perquè la L9 sí i la L10 (que
connecta Zona Franca) encara no. A qui també agrada és a Samsung, Nokia, Huawei i companyia que podran anar al Mobile World Congress còmodament (suposant que no hi van amb xófer). Però, són 3.000 milions necessaris per
millorar la mobilitat d’aquesta gent?
Sempre que un govern es gasta uns diners, sigui quin sigui
el motiu, s’ha de recordar que se’ls podria haver gastat d’una altra manera, i
els ciutadans han d’exigir que s’inverteixin de la manera més eficient
possible. Només turistes despistats, congressistes i hospitalencs es veuran
beneficiats d’aquesta inversió.
Això sí: Barcelona mola perquè tenim un metro
molt modern.
Perquè serveix la Línia 9?
Reviewed by marc
on
13:18:00
Rating:
Cap comentari: